::WAR MAPOK::
de_dust2
Mióta versenyszerű Counter-Strike létezik, kiirthatatlan kelléke minden egyes versenynek, ligának és netes gyakorlómeccsnek ez a remek, világos tónusú pálya. Az összes többi DE maphoz hasonlóan itt is két bombalerakó található, a terroristák kezdőhelyéhez közelebb eső a B betűjelet kapta. Ezt a legkönnyebb gyors taktikával elfoglalni, valamint a bomba élesítése után megvédeni is könnyebb, mint a nyíltabb, három helyről megközelíthető A-t. Jellemző momentuma, amikor a két csapat AWP-sei egymást próbálják meg kilőni a kör elején, hogy emberelőnyből indulhasson a támadás, illetve a védés.
de_nuke
Az egyik legsötétebb textúrákkal rendelkező mapunk, amelyen a történet szerint egy rakétával is felszerelt bázist kell felrobbantania az elszánt rosszfiúknak, de minket nem is ez érdekel. A felső lerakó közvetlenül az alsó fölött van, így frappáns tereléseket lehet véghezvinni, hiszen a kettőt csupán két szellőzőakna választja el. Két létfontosságú területet emelnék ki: az egyik az elosztó, amelyből mindkét bombalerakót azonnal meg lehet rohamozni, innen indul el legtöbbször a támadás. A másik az udvar, ami kedvez a távcsöves fegyverek rajongóinak a nagy távolságok miatt. valamint innen remekül megkerülhető a védő csapat, ha nem összpontosítanak a kinti részekre.
de_inferno
A másik nagy közönségkedvenc, szintén világos alapszínű map. Elég változó, hogy melyik oldalon könnyebb rajta játszani egy csapatnak, ami abból adódik, hogy a CT-k agresszív, kinézegetős védései nagyon érzékenyen érinthetik az egy helyen gyülekező támadókat. Viszont egy összeszedettebb, terelgetős taktikát, vagy egy vakítókkal jól ellátott rusht igen komplikált is lehet megfogni a lerakók közötti nagy távolság miatt, mivel a defenzíven védekező CT-kkel való találkozás nélkül is könnyen támadást lehet szimulálni, ezért nem indulnak át egyik lerakóról a másikra olyan hamar a védők.
de_train
Egyértelműen a legsötétebb versenypálya, ami az alacsonyabb gamma értékkel játszó játékosoknak komoly hátrány is lehet a sok árnyékos búvóhely miatt. Rengeteg aljas kis sarok, létrák, dobozok; vagonok, amik alól vagy mellől az óvatlanul támadó vagy védő csapatokat sorsdöntő emberhátrányba is lehet taszítani. Szintén egy terelgetős map, ahol a benti, sötétebb lerakót könnyebb támadni és védeni is a két szűk támadási pont miatt, így itt főleg az egyéni bravúrok döntenek el egy kört a pontos gránátozás mellett. A kinti rész már bonyolultabb, ugyanakkor szintén a távolsági lövéseken, valamint a füstökön és vakítókon múlik, hogy melyik oldalra billen a mérleg.
de_cbble
Egy harsány közutálatnak örvendő map, ami talán annyiból érthető is, hogy vitathatatlanul a CT-knek kedvez az egész felépítése. Annyira hatalmas az alapterülete, és annyira könnyen védhető mindkét lerakó, hogy vagy komoly tudásbeli fölény, vagy agyafúrt és átgondolt taktikák kellenek ahhoz, hogy a támadó csapat megnyerje az oldalt. Szép világos színek, jól átlátható szerkezet, de mégis pokolian nehéz jól betámadni. Éppen ezért ma már nem jellemző, hogy versenyeken előkerül, nálunk a GPS rendezvénysorozat alkalmazza, de a csapatok több mint fele vétómapként jelölte meg, így nem sok mérkőzést láthattunk ezen.
de_clan1_mill (de_cpl_mill)
Ahogy a nevéből is látszik, az eredetileg de_clan1_mill néven futó mapot a CPL fejlesztette ki, speciálisan versenyszerű CS-hez. Hogy a játékosoknak csak a lényegre kelljen összpontosítaniuk, nincsenek csicsás látványelemek (no nem mintha egy alapból művészi szépségű játékról beszélnénk), meg kell elégednünk dobozokkal és szögletes, egyszerű formákkal. A lerakók közül a nagyobbikat (1-es) két irányból is be lehet venni, valamint egy egész pályát behálózó csatornarendszer is segítségére válik a terroristáknak. A kisebbik (2-es) lerakóra általában egyetlen védőt helyeznek a védő csapatok, akit a középső részről átmozgó társa segít támadás esetén